Včasná prevence = bonus pro vás i pro rodinný rozpočet

Preventivní péče o zuby je invencí do budoucna. Proč? V horizontu lidského života Vám ušetří statisíce. Včasná prevence je ve stomatologii nejen klíčem k orálnímu zdraví, ale i rozumnou volbou pro Váš rodinný rozpočet.

preven_prohlPreventivní prohlídka

Celkové vyšetření ústní dutiny lékařem – zubů, dásní i měkkých tkání. Cílem je diagnostika zubních kazů, chorob paradontu či případných celkových onemocnění. Jde o bezbolestnou proceduru, zahrnující užití rozličných diagnostických přístrojů (RTG, OPG, laser). Žádoucí alespoň 1x ročně.

dent_hygiDentální hygiena

Dlouhodobá přítomnost zubního plaku a zubního kamene je příčinou zubního kazu i parodontitidy. Obojí vede v konečném stádiu ke ztrátě vlastních zubů. A protože ani důsledná domácí hygiena nedokáže vyčistit zuby zcela. Je pravidelná návštěva dentálního hygienisty nutností a tou nejlevnější prevencí, Návštěva je bezbolestná a žádoucí 2x do roka. Trvá cca 60 minut.

kazOšetření zubního kazu

Zubní kaz je prvním (a nejlevnějším) stádiem zanedbaného problému postihující ,,jen“ korunku zubu. Zubní kaz nebolí, přesto jej nesmíme podcenit. Včasný ošetřením zabráníte šíření nákazy a závažnému zhoršení stavu. Ošetřuje se v lokální anestesii. Jde o časově i finančně nenáročné ošetření, jež zabere cca 30-50 minut.

endoEndodontické ošetření

Neléčený zubní kaz časem napadne i zubní kanálky a zachvátí podpůrnou kost zubu. Zánět dotěrně bolí a donutí vyhledat zubní ordinaci. Všechny kanálky zubu je třeba dokonale vyčistit, léčit v několika návštěvách (až zánět odezní), následně zaplnit speciálním materiálem. Ošetření je odborně, časově i diagnosticky náročné. Provádí se v lokální anestezii, každé sezení trvá cca 60-90 minut a úspěšnou léčbu nelze zaručit na 100%. Zachráněný zub je v dalším ošetření finalizován dostavbou nebo korunkou.

korunkaKorunka

Korunka zubu zaručuje funkční i estetickou rekonstrukci po rozsáhlých kazech či endodontickém ošetření. V prvním sezení lékař ,,nabrousí“ pahýl zubu (v lokální anestezii) a provede otisk, na jehož základně zubní technik vyrobí keramickou korunku. V další návštěvě je korunka ,,doladěná“ v ústech. Naše technologie CAD/CAM Cerec umí obojí provést v jedné návštěvě – na počkání (není nutná dočasná korunka). Vše trvá cca 2 hodiny a výsledkem je opět zachráněný zub.

mustekMůstek

Jde o keramickou náhradu jednoho či více chybějícímu zubů. Je nutné zbrousit dva okolní (nosné) zuby a tím je částečně poškodit, což má vliv na ,,životnost“můstku. Jde proto o kompromisních, avšak relativně levné řešení, které je ve výsledku funkční i estetické. Menší můstky zajistí opět naše technologie CAD/CAM Cerec v jedné návštěvě, rozsáhlé vyrábí zubní technik a ošetření probíhá ve více návštěvách.

implanImplantát

Zubní implantát je nejlepší náhradou chybějícího zubu. Ošetření probíhá zpravidla ve dvou návštěvách. Nejprve je do čelisti našroubován titanový implantát. Po několika týdnech (vhojení implantátu) je na implantát vyrobena zubní korunka ( u nás CAD/CAM Cerec na počkání). Ošetření je náročné na diagnostiku, technologické vybavení a cenu implantátu, avšak (navzdory pověrám) téměř nebolí.

Včasná prevence je tou nejlepší investicí. Není nic lepšího, nežli vlastní zuby – vše ostatní je finančně náročné, kompromisní a vyžaduje ještě lepší hygienu, nežli vlastní chrup. Zuby do skleničky jsou prohra lékaře i pacienta – snižují kvalitu života – znamenají pachutě, diskomfort a doživotní boj se záněty sliznice úst. Chraňte proto své vlastní zuby!

Máte nějaké otázky týkající se prevence? Kontaktujte nás.